advertise

مزایا و معایب ماربل شیت

برای آشنایی با مزایا و معایب ماربل شیت ادامه مطلب را از دست ندهید. ماربل به معنای سنگ و شیت به معنای ورق است؛ و ماربل شیت ها نوعی ورق های سنگ مصنوعی هستند که به عنوان دیوار پوش مورد استفاده قرار می گیرند. این دیوار پوش های سنگ مصنوعی در ابعاد ۲.۴۰ * ۱.۲۲ متر با ضخامت ۲ تا ۵ میلی متر تولید و در طرح های مختلف در بازار موجودند. این متریال دکوراتیو که این روزها برای استفاده در دکوراسیون داخلی ساختمان بسیار پر طرفدارند، بدون درز و و یک تکه اند و تنوع طرح و رنگ بالایی دارند.
ماربل شیت ها ضد آب، آنتی باکتریال؛ خود اطفا و کاملا ضد ضربه اند که در طرح سنگ های مرمر، امپرادور، کلکته و... قابل تهیه هستند. از انواع ماربل شیت ها در فضاهای داخلی بخش های مختلف ساختمان استفاده می شود و از دیوار پشت تلویزیون گرفته تا دیوار های بین کابینت، دیوار سرویس بهداشتی و حمام، بیمارستان ها، مجتمع ها و فروشگاه های تجاری، کلینیک ها و... بکار گرفته می شود. از این دیوار پوش ها همچنین برای ساخت روی کابینت نیز می توان استفاده کرد. به کمک ماربل شیت و ابزار های متنوع از جمله گلویی، قاب، فیتیله و... می توان فضایی دکوراتیو و خاص و دکوراسیونی کلاسیک ایجاد کرد. مرمر دکو فروشگاهی معتبر جهت کلیه خدمات فروش ماربل شیت می باشد.

محصولات

مزایای ماربل شیت

۱. دیوار پوش های سنگ مصنوعی یا همان ماربل شیت، مزایای بسیاری دارند. اجرای بدون درز و یک تکه و ابعاد بالا، از مهم ترین مزیت های این دیوار پوش ها به شمار می آید.
۲. ماربل شیت ها وزن بسیار سبکی دارند و به همین دلیل هم تا حد قابل توجهی می توانند بار مرده ساختمان را کاهش دهند.
۳. دیوار پوش های سنگ مصنوعی قابل شستشو و کاملا ضد آب اند و شما می توانید به سادگی با انواع محلول های شستشو آن را تمیز کنید.
۴. ماربل شیت ها بدون ملات و تنها به کمک چسب پلی اورتان روی دیوار نصب می شوند. به همین دلیل هم میزان کثیفی کمتری داشته سرعت نصب بالایی دارند.

مزایا و معایب ماربل شیت| مرمر دکو

مزایای ماربل شیت| مرمر دکو

۵. این دیوار پوش های بدون درز به دلیل وزن سبکی که دارند، در مقایسه با سایر متریال ساده تر حمل شده و هزینه های حمل و نقل آن ها کمتر است.
۶. طرح و رنگ ماربل شیت ها بسیار متنوع است. ( طرح ساده، کاغذ دیواری، چوب و...)
۷. آنتی باکتریال اند و به راحتی می توانند در فضاهای درمانی و بهداشتی نیز مورد استفاده قرار گیرند.
۸. در برابر ضربه مقاومت بالایی داشته و از طول عمر زیادی برخوردارند.
۹. این محصولات خود اطفا بوده و دارای گواهینامه آتش نشانی هستند و می توانند در مکان های عمومی نیز نصب شوند.
۱۰. از پرکاربرد ترین و به صرفه ترین متریال دکوراسیون داخلی به شمار می آیند.


سایر ویژگی های ماربل شیت

از دیگر مزیت های ماربل شیت می توان به موارد زیر اشاره کرد:
برای نصب به نازک کاری احتیاج نیست. می توانید از این دیوار پوش ها در ابعاد مختلف استفاده کنید.
برای استفاده در استخر و مکان های مرطوب نیز مناسب اند.
تنوع طرح و رنگ بالایی دارند و برای همه سلیقه ها مناسب اند. آنتی باکتریال اند و هیچ آلودگی و میکروبی را به خود جذب نمی کنند.
قطر کمی دارند و می توانند نور را منتقل کنند.
سایر ویژگی های ماربل شیت را می توانید در مرمردکو مطالعه فرمایید.

ویژگی های ماربل شیت| مرمر دکو

معایب ماربل شیت| مرمردکو

معایب ماربل شیت

ماربل شیت ها علاوه بر مزیت های بسیاری که دارند، از معایبی هم برخورداند و به طور کلی؛ مزیت های آن، بسیار بیشتر از معایب آن است و به نوعی می توان معایب آن ها را نادیده گرفت. اما با این حال؛ دیوار پوش های سنگ مصنوعی قیمت بالایی دارند. قیمت این متریال در مقایسه با کاشی و سرامیک نیز بالاتر است، هرچند که مزایای بیشتری هم نسبت به سرامیک و کاشی دارند.
نکته دیگر اینکه؛ از ماربل شیت ها تنها می توان در محیط های داخلی استفاده کرد و قابل اجرا در فضاهای خارجی نیستند.این مدل دیوار پوش ها در مقایسه با سنگ های طبیعی؛ احساس واقعی بودن را القا نمی کنند. در فصل زمستان سرد شده و عایق ایجاد نمی کنند. همچنین؛ تنها ظاهری لوکس و شیک به فضا می بخشند و برعکس چوب ها، فضا نمای گرم و طبیعی ایجاد نمی کنند.


مقایسه ماربل شیت و سنگ طبیعی

 قبل از خرید ماربل شیت لازم است تا با مزایا و معایب آن ها آشنایی داشته باشید تا متحمل هزینه های زیاد تر نشوید. معمولا مزایا و معایب هر متریال، نسبت به محصولات و متریال مشابه در نظر گرفته می شود. مزایا و معایب ماربل شیت نیز در مقایسه با کاشی و سرامیک  دیوار پوش های سنگ طبیعی و انواع دیوار پوش بیان می شود. در پروسه تولید سنگ مصنوعی از مقدار زیادی پی وی سی و کمی پودر سنگ استفاده شده و هر ورق در ابعاد ۱.۲۲ در ۲.۴۰ متر تهیه و موجود است.
با اینکه ماربل شیت ها نیز قیمت بالایی دارند؛ اما به این حال صرفه اقتصادی دارند. هر ورق ماربل شیت بسته به مدل و کیفیت، تقریبا قیمتی برابر با ۳۷۰ هزار تومان دارد؛ این در حالی است که قیمت همان طرح به شکل اسلب طبیعی از ۹۰۰ هزار تومن شروع خواهد شد. همچنین باید در نظر داشت که سنگ های طبیعی حساسیت بالایی دارند و احتمال اینکه در در پروسه حمل یا نصب دچار ترک یا شکستگی شوند، زیاد است. همچنین وزن زیادی دارند و در حمل و نقل با محدودیت هایی مواجه خواهید شد. و در مقابل؛ وزن سنگ های مصنوعی پایین است و با چسب و میخ در کمترین زمان نصب می شوند و به علاوه؛ انعطاف پذیری بالایی دارند و حمل و جابجایی آن ها بدون دردسر و ساده است.


چرا از ماربل شیت استفاده کنیم؟

با توجه به مواردی که گفته شد؛ اگر هنوز هم شک دارید که چرا از ماربل شیت استفاده کنیم، ادامه مطلب را دنبال نمایید. اگر به دنبال یک طرح جدید و منحصر به فرد برای دکوراسیون فضای اطرافتان هستید؛ ماربل شیت ها می توانند انتخاب مناسبی باشند.
دیوار پوش های ماربل شیت ضد آب اند و در برابر رطوبت مقاومت بالایی دارند، به همین دلیل هم برای تمیز کردن و شستشوی آن ها مشکلی نخواهید داشت. ماربل شیت علاوه بر وزن سبکی که دارد؛ در مقابل ساییدگی و خراش هم مقاوم است. مقاومت در برابر آتش نیز از دیگر از دیگر مزیت های ماربل شیت است که می تواند تا دمای ۸۰ درجه سانتی گراد را تحمل کند. برای مشاهده کاتالوگ سنگ مصنوعی ماربل شیت کلیک نمایید.

مقایسه ماربل شیت و سنگ طبیعی| مرمر دکو
نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.